МІЖНАРОДНИЙ ФОРУМ «РЕКЛАМА ХХІ СТОРІЧЧЯ. СТАНДАРТ НЕДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ»

25 жовтня 2018 року  Міжнародний форум «Реклама ХХІ сторіччя. Стандарт недискримінаційної реклами» зібрав разом понад сто учасників для обговорення питань щодо внесення змін в законодавство України щодо реклами. На Форумі були присутні представники рекламодавців та рекламних агентств, фахових асоціацій ринку маркетингу та реклами, гендерні експерти та експертки, представники виконавчих органів влади та самоврядування, викладачі маркетингу та реклами, дослідники та громадські діячі. Іноземні гості Форуму представляли провідні фахові об'єднання рекламістів в світі –  Європейський Альянс по Стандартам в Рекламі та Асоціація Рекламних Стандартів, Великобританія (ASA). Організаторами Форуму виступили ГО «Українська Асоціація Маркетингу», Індустріальний Ґендерний Комітет з Реклами в партнерстві з Міністерством соціальної політики України та Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні.

Міжнародний форум був присвячений обговоренню практик попередження створення та розповсюдження дискримінаційної реклами, а також застосування Стандарту недискримінаційної реклами СОУ 21708654-002-2011.

У 2018 році на виконання Національної стратегії у сфері з прав людини на період до 2020 року  Мінсоцполітики в партнерстві із Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта та Індустріальним Гендерним Комітетом з Реклами ініціювали розробку пропозицій щодо змін до Закону «Про Рекламу» з метою попередження появи дискримінаційної реклами. До роботи долучились Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів та прав споживачів, Державна служба України з питань праці, Національна рада з питань телебачення та радіомовлення та представники громадянського суспільства.

5 липня 2018 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону „Про внесення змін до Закону України „Про рекламу” щодо протидії дискримінації” (реєстр. № 8558), поданий народним депутатом України Іриною Луценко. 17 жовтня 2018 року проект Закону був схвалений Комітетом Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики.

Учасники Форуму підкреслили, що протистояння випадкам дискримінації потребує чіткого визначення дискримінаційної реклами за ознакою статі, підвищення розміру штрафів за повторне створення та розміщення компанією дискримінаційної реклами, надання кращих інструментів для подолання негативних соціальних наслідків розміщення дискримінаційної реклами центральному  органу виконавчої влади, що реалізує державну політику  у сфері державного контролю за додержанням законодавства про  захист  прав  споживачів та розширення можливостей для суспільства щодо реагування на випадки дискримінації в рекламі.

Індустріальний Гендерний Комітет з Реклами лише протягом поточного 2018 року отримав та розглянув більше 250 скарг на рекламу із ознаками дискримінації. При Міністерстві соціальної політики України на постійній основі діє Експертна рада з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, що також отримує скарги від споживачів реклами. І з кожним наступним періодом скарг щодо дискримінації в рекламі стає дедалі більше, що підтверджує необхідність дій в цій царині.

Міжнародний Форум закликав рекламодавців та споживачів реклами до конструктивного діалогу заради досягнення позитивних соціальних змін в Україні.

Бюро в Києві

01004 Україна, Київ
вул. Пушкiнська, 34

+38 (044) 234 0038
+38 (044) 451 4031

mail(at)fes.kiev.ua

Photo: FES/Bernd Raschke

Публікації

Максак Г., к.політ.н. Шелест Г., к.політ.н. Бурейко Н., Коваль М., Коваль Н.

Українська призма: Зовнішня політика 2017

Устименко В.А., Заблодська І.В.

Досвід об´єднання територіальних громад на Сході України: економіко-правові аспекти