„Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадянським суспільством”

Протягом 2017 року Представництво Фонду ім.Фрідріха Еберта в Україні в партнерстві із Міністерством соціальної політики України та Індустріальним Гендерним Комітетом з Реклами провели серію семінарів: „Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадянським суспільством” у 7 областях України.

29 листопада 2017 року заключний семінар відбувся у м. Хмельницький. У заході взяли участь представники Мінсоцполітики,  Індустріального Гендерного Комітету з Реклами, представники місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, науковці, представники вищих навчальних закладів, що готують маркетологів та рекламістів та рекламодавці.

Учасникам семінару було презентовано роботу Експертної ради з питань запобігання та протидії дискримінації за ознакою статі, яка діє при Мінсоцполітики, та Індустріального Гендерного Комітету з Реклами (ІГКР), що проводить експертизу реклами. У своїй діяльності ІГКР керується Стандартом недискримінаційної реклами за ознакою статі, котрий створює механізм саморегулювання ринку реклами з метою підвищення соціальної відповідальності бізнесу, формування культури маркетингових відносин та попередження розповсюдження дискримінаційних практик засобами реклами. Загальною вимогою Стандарту є дотримання принципу недискримінації в рекламі.

Гендерна рівність є політичним пріоритетом на глобальному і європейському рівнях. Заключні зауваження Комітету з ліквідації дискримінації щодо жінок за результатами розгляду 8-ї періодичної доповіді України з виконання Конвенції ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації акцентують увагу на рекомендаціях, які стосуються усунення дискримінаційних стереотипів щодо ролі жінок та чоловіків у засобах масової інформації, зокрема в рекламі.

У Конвенції ООН 1979 року реклама розглядається як увічнення гендерної нерівності шляхом просування гендерних стереотипів - найбільш стійких причин нерівності між чоловіками та жінками. У 2008 р. Рада Європейського Союзу ухвалила «Висновки щодо ліквідації гендерних стереотипів в суспільстві», де підкреслюється відповідальність ЗМІ за відтворення культурно-зумовлених стереотипів. Стверджується, що стереотипи є базовою причиною гендерної нерівності, а їх репродукування підриває зусилля ЄС щодо протидії дискримінації.

Бюро в Києві

01004 Україна, Київ
вул. Пушкiнська, 34

+38 (044) 234 0038
+38 (044) 451 4031

mail(at)fes.kiev.ua